Практичний психолог


Поради батькам щодо організації режиму дня дітей під час карантину
         У зв’язку з оголошенням у школах України карантину, діти залишаються вдома. Добре, якщо є бабусі або інші родичі, які можуть придивитись за дитиною. А якщо нема? Чим зайняти дітей, коли вони вдома самі?! 
   
     Сам у квартирі – мрія багатьох школярів, вони завжди знайдуть, чим зайнятися, окрім виконання уроків і домашніх обов’язків. Тут і телевізор, і комп’ютер, і планшет тощо. Найголовніше, коли дитина залишається вдома сама, вона повинна чітко усвідомити: є речі, яких робити не можна за жодних обставин. Наступні рекомендації стануть у нагоді батькам учнів початкових класів, але буде доцільним провести бесіду з даних питань і серед учнів підліткового віку.
         1. Нікому не можна відчиняти дверей, навіть якщо це прийшла сусідка чи подруга мами. Вхідні двері повинні відчиняти лише дорослі. Поясніть дитині, що у всіх близьких є ключі від квартири. 
         2. Не можна по телефону незнайомим людям розповідати, що вона (дитина) зараз сама вдома, а домашні  прийдуть тільки через годину. І взагалі не дозволяйте дитині вступати в тривалі бесіди зі сторонніми.
         3. Не можна нічого кидати з балкона та з вікна. До вікон взагалі краще не підходити і не визирати на вулицю.
         4. Не можна гратися з електропобутовими приладами та газовою плитою. 
         5. Біля телефону повинен бути список потрібних номерів, щоб у разі екстреної необхідності дитина знала, куди їй телефонувати. І обов’язково поясніть дитині, в яких випадках треба терміново дзвонити та кликати на допомогу. 
         Важливою також є батьківська увага. Розплануйте разом із дитиною її день. Зазначте час, коли вона має поїсти, коли зробити домашні завдання, скільки часу може грати в комп’ютерні ігри, і що саме потрібно обов’язково виконати по дому. Так ви зможете навчити дитину планувати свій час і цінувати порядок,який вона зробила самостійно. 
         Для підтримання позитивного емоційного стану та змістовного наповнення дозвілля дітей шкільного віку батькам потрібно: 
·        дотримуватися встановленого режиму дня дитини; 
·        контролювати час відведений для шкільних занять (дітям 7-9-х класів – не менше 3 год.,а 10-11-х класів – не менше 4 год.); 
·        контролювати час перебування дитини біля комп’ютера та телевізора;
·        ціавитися кожного дня з ким і як дитина проводить своє дозвілля,обговорювати події та проблеми,які турбують дитину;
·        заняття творчістю. В інтернеті можна знайти майстер-класи з хенд-мейду: аплікації, вишивки, виготовлення ляльок-мотанок, декупаж, вироби з паперу, тканини, глини та інших матеріалів, виготовлення домашнього мила;
·        навчання. Не забувайте, що це карантин, а не канікули. Діти відстають від шкільної програми, а потім їм доведеться наздоганяти її. Тому не варто забувати про підручники та зошити;
·        читання книг. Домовтеся з дитиною, що за час карантину вона прочитає книгу, яку сама вибере.
         Десятиліття досліджень доводять: якщо дитина виконує обов’язкові хатні справи – це позитивно впливає на навчання, психіку, а також у майбутньому це піде на користь становленню особистості та допоможе адаптуватись до соціального оточення. Згідно з дослідженням Марті Россмана (почесного професора університету Міннесоти),якщо ви з раннього віку привчите свою дитину виконувати хатню роботу, вона почуватиметься самостійною, відповідальною та впевненою в собі людиною. 
         Не потрібно перевантажувати дитину домашніми справами, проте дитина може допомогти батькам вдома. Наприклад,можна доручити: 
-   вологе прибирання в квартирі, пилососити, підмітати та\ або витирати пил;
-    розкладати і розвішувати по місцях свої речі (чистий одяг вішати в шафу, а брудний відносити в пральну машину або в кошик для брудної білизни); 
-   стежити за станом свого взуття, мити його в разі необхідності, завжди ставити на місце; 
-   поливати квіти; 
-   піклуватися про домашнього улюбленця:, витирати лапи, міняти вміст лотків;
-   застеляти своє ліжко; 
-   мити посуд і розкладати його;накривати на стіл та протирати стіл після їжі. 
Та головне, НЕ ЗАБУВАЙТЕ основні правила поведінки під час карантину у зв’язку з епідемією грипу: 
1.     Намагатись менше ходити в гості, не відвідувати громадських місць та уникати великого скупчення людей. 
2.     Одягатись відповідно до погоди на вулиці та оберігати себе від переохолодження.
3.     Частіше провітрювати кімнату. 
4.     Завжди мити руки з милом. 
5.     Щоденно їсти свіжі овочі й фрукти — вітаміни посилюють захисні сили організму.

Як зберегти психічне здоров'я під час карантину: поради психологів




Не буде зайвим дізнатися про себе трохи цікавого




Увага!!!

   Асоціація інноваційної та цифрової освіти створила віртуальну платформу емоційної підтримки  населення під час пандемії. Ви маєте можливість безкоштовно отримати індивідуальну професійну консультацію психологів. 


Як розважити дитину під час карантину











Правила поведінки дітей в соціальних мережах під час карантину. Пам'ятка батькам:







Тести для батьків




Тест 1
Дає змогу визначити, наскільки у дитини розвинені вольові звички - стійкі способи саморегуляції діяльності (трудової, навчальної) та спілкування. Вони є основою довільного запам'ятовування, уваги, навичок мислення.

1.   Чи достатньо сформовані у дитини гігієнічні навички (чистить зуби вранці, миє руки перед їжею)?
а)   робить завжди сама, без нагадування;
б)   робить завжди, але інколи треба нагадувати;
в)   без спеціального нагадування не робить.
2.   Чи допомагає дитина вдома по господарству (миє посуд, прибирає постіль, накриває на стіл)?
а)   робить постійно;
б)   робить часто;
в)   робить дуже рідко.
3.   Чи є у дитини стійкі навички самообслуговування (може сама собі приготувати бутерброд, одягнутися відповідно до погоди, зав'язати шарф)?
а)   є достатньою мірою;
б)   є деякі;
в)   немає.
4. Чи вміє дитина утримувати увагу досить тривалий час (15-20хв), коли знаходиться сама (у читанні вголос, малюванні, грі)?
а)   дуже часто вміє;
б)   вміє зрідка;
в)   не вміє.
5.   Чи здатна дитина керувати своїми бажаннями (не їсть перед їжею цукерок, хоч вони їй доступні; не капризує, коли старші щось заборонили)?
а)   уміє достатньою мірою;
б)   уміє тільки зрідка;
в)   не вміє.
6.   Чи вміє дитина поводитися за столом (правильно сидить, охайно їсть)?
а)   як правило, вміє;
б)   вміє, але робить далеко не завжди;
в)   не вміє.
7.   Чи є у дитини більш-менш стійкі інтереси: слухання музики, малювання, заняття мовами, конструювання, ліплення з пластиліну?
а)   всі досить стійкі;
б)   інтереси є, але весь час змінюються;
в)   наявні інтереси відсутні.
8.   Чи вміє дитина поводитись у суспільстві (не перебиває старших, без нагадування вітається, прощається, дякує)?
а)   вміє;
б)   вміє, але інколи доводиться нагадувати;
в)   не вміє.
9.   Чи дотримується дитина певного режиму дня (часу прогулянки, їжі)?
а)   як правило, так;
      б) взагалі дотримується, але інколи порушує
в) ні, не дотримується.
10.   Якщо дитина ставить запитання, чи завжди вона вислуховує відповіді?
а)   як правило, з цікавістю вислуховує пояснення;
б)   інколи, відповідаючи на запитання, не слухає, відволікається;
в)   інколи запитує просто так, не потребуючи відповіді.
11.   Чи прибирає за собою іграшки після гри, альбом після малювання, книжки, зошити після читання, письма?
а)   завжди прибирає;
б)   завжди прибирає після нагадування;
в)   не прибирає.
Аналіз результатів
Перший варіант відповіді (а) в кожному запитанні - 3 бали, другий (б) -2 бали, третій (в) - 1 бал.
Потім знаходять суму балів, одержаних в усіх 11 запитаннях.
Рівень сформованості вольових звичок визначається за такими критеріями:
·        високий – 33-27 балів;
·        хороший – 26-22 бали;
·        середній - 21-18 балів;
·        низький - 18 балів і нижче.



Тест 2
Дає змогу визначити, чи готові ви від свою дитину до школи.
1.     Мені здається, що моя дитина вчитися гірше за інших дітей.
2.     Я побоююсь, що моя дитина часто ображатиме інших дітей.
3.     На мій погляд, чотири уроки - це непомірне навантаження на малюка.
4.     Важко бути впевненим, що вчителі менших класів добре розуміють дітей.
5.     Дитина може спокійно вчитися тільки в тому випадку, коли вчителька - її рідна мати.
6.     Важко уявити, що першокласник може швидко навчитись читати, писати, рахувати.
7.     Мені здається, що діти в цьому віці ще не здатні дружити.
8.     Боюся навіть думати про те, що моя дитина обходитиметься без денного сну.
9.     Моя дитина часто плаче, коли до неї звертається доросла незнайома людина.
10.      Моя дитина ніколи не ходила до дитячого садка і весь час проводила з матусею.
11.      Початкова школа, на мою думку, рідко здатна чогось навчити дитину.
12.      Я побоююсь, що однокласники дражнитимуть мою дитину.
13.       Мій малюк значно слабший за своїх однолітків.
14.       Боюсь, що вчителька не зможе правильно оцінити успіхи кожної дитини.
15.       Моя дитина часто каже: «Мамо, ми підемо до школи разом!»


Впишіть свої відповіді до таблиці 3: якщо ви згодні з твердженням, напишіть хрестик після косої рисочки, якщо незгодні - залиште клітинку порожньою.

Таблиця З

1
2
3
4
5
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)
Разом:

Аналіз результатів
    до 4 балів - це означає, що у вас є всі підстави оптимістично чекати 1 вересня (ви самі достатньо готові до шкільного життя вашої дитини);
    5-10 балів - краще підготуватися до можливих труднощів заздалегідь;
    10балів і більше - було б непогано порадитися з дитячим психологом.

А тепер звернемо увагу на те, в яких стовпчиках отримано 2 чи 3 хрестики:
1    — необхідно більше займатися іграми і завданнями, які розвивають пам'ять, увагу, дрібну моторику;
2    — необхідно звернути увагу на те, чи вміє ваша дитина спілкуватися з іншими дітьми;
3    — передбачаються труднощі, пов'язані із здоров'ям дитини, але ще є час для загартування;
4    — побоювання, що дитина не знайде контакту з учителем: треба пограти з дитиною в сюжетно-рольові ігри за шкільною тематикою;
5—дитина дуже прив'язана до матері. Може, краще віддати її в невеличкий клас чи віддати до школи на наступний рік? У будь-якому випадку корисно пограти з дитиною в школу.



Як допомогти дитині надолужити пропущені шкільні заняття




ІНТЕРНЕТ І ДІТИ: